dinsdag 4 maart 2008

Het digitale schoolbord

CvI 26&27 maart Maastricht
presentatie nr 199 ROC Nova College
"ik ben 30 jaar te vroeg in het onderwijs begonnen"
woensdag 26 maart ronde 1 in EC W2.1 Euro
Nico Zijlstra en Monica Woldinga

In de presentatie ( zie ook hieronder) komen de volgende onderdelen aan bod:
  • Gebruik van het digitale bord als schoolbord, met de voordelen van de bordsoftware in vergelijking met een traditioneel schoolbord.
  • Gebruik van het digitale bord als groot beeldscherm om relevante software te draaien, of als "televisie".
  • Gebruik van bronnen tijdens de les.
Voor zover de gebruikte bronnen op internet staan zijn ze hier te bekijken.
Wij maken gebruik van een digitaal schoolbord van het merk Activboard met de daarbij behorende software.

1 opmerking:

janien zei

Ik schreef het eerder al bij André Manssen, bij de ingebruikname van zijn digibord: dat ik het allemaal niet (meer) heb kunnen meemaken, als leraar, als leerling. Spijtig.

Met jullie stel ik de vraag: hoeveel jaar te vroeg geboren? 40 of 50 of meer?

Gelukkig is er web 2.0 (is dit ondertussen geen tautologie geworden?)en kan ik meegenieten van jullie fantastische realisaties en ontwerpen!

Ik kwam hier viavia Karin Winters, Wilfred Rubens, Willem Karssenberg, mijn leermeesters.

Veel succes!